fredag den 20. januar 2012

Russisk og retro

Det her er bare fortid...

Jeg var i pulterkammer og krybekælder for at finde vatfyld og en barbiedukke mere til barnebarnet. Freja fik en fantastisk hjemmestrikket barbiegarderobe af sin bonustante i julegave. Garderoben vender jeg tilbage til på et senere tidspunkt.

Og så fandt jeg mine gamle russiske/ estiske sokker, som jeg købte, da jeg var derovre på studierejse i 1977.
Jo, der er desværre hul på begge hæle - det er ren uld. Men jeg synes stadig, de er smukke. På hælene er der anvendt en teknik, som jeg ikke lige kender.

Og som endnu et bevis på, at jeg trods megen udrydning ikke smider alt ud, så fandt jeg i mine stofbunker en hip kjole fra det herrens år 1966.
Tilgiv, at jeg ikke gad stryge den. Stoffet er blank og garanteret meget kunstigt. Formen er A.
Jeg gemmer den lige lidt endnu :-)
Har du også spændende gammelt tøj, du ikke kan smide ud?

2 kommentarer:

  1. om det er spændende tøj jeg gemmer ved jeg nu ikke, men jeg har da noget som jeg selv har syet, som jeg ikke rigtig kan få smidt ud. Fin blog du har og fine ting du får lavet.......Jeg vil glæde mig til at følge dig

    SvarSlet
  2. Jeg fandt i dag ud af, at sokkerne kommer fra Afghanistan. Jeg har nemlig lånt en bog om asiatiske tekstiler. Heri er der et nærmest identisk billede.
    :-)

    SvarSlet