mandag den 6. august 2012

Så har jeg vundet igen...

... ja, altså retten til at begynde et nyt større strikkeprojekt :-)

Og det er så Still Light (tunika) fundet på Ravelry. "Originalen" er i uld, men da jeg selv er rigtig god til at holde varmen, har jeg valgt at strikke den i Wilferts Livorno (bomuld, hør og viskose)
Jeg har også valgt at tilsætte kontrast til lavendel i kanter samt lave lommerne i den sart grønne (farven snyder lidt på billedet)

Ellers skal det til at gå derudad med at hæfte ender på min Plaidigan...
... og presse den. Ærmerne er 3/4, igen som værn mod varmen. Jo, selve sagen ER i uld, men den er beregnet til koldere tider, som dog aldrig er særligt kolde for mig på godt og ondt. Men en "puttesag" er den altså blevet.
Strikketid: 22. juni til 5. august 2012 :-)

4 kommentarer:

  1. nöj, for en lækker ting du har kreeret der, vil da gerne se den med indhold. har du brugt en opskrift eller er den ud af hovedet?
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
    Svar
    1. Egentlig blev jeg inspireret af en cardigan på Ravelry. Men jeg har ændret SÅ meget, at det vist er mit design nu :-)
      På min profil på Ravelry har jeg under "projects" skrevet mine strikkenotater (på dansk), som svarer lidt til en opskrift.

      Slet
  2. Sikken fart du har på. Det er godt klaret. Still Light er lækker. Det bliver spændende at se din alternative model.
    Det bliver også spændende at høre om livet som studerende inden så længe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mmmmmh, og hvordan Still Light ser ud i "min størrelse i str. 36" (=noget opsvulmet...). ;-)

      Slet