torsdag den 25. april 2013

Erindringslandskaber

Der er næsten gået et år på Kunstakademiet.
Vi er netop begyndt på årsopgaven, det afsluttende projekt.

Tema: Landskab

Min tolkning: Erindringslandskaber


Vesterhavet 1956


"På landet levede jeg en barndom, der var omgivet af og bevægede sig gennem landskaber.
Stillbilleder med og uden farver glider i en strøm forbi det indre øje. Ledsaget af stærke dufte, smag, lyde, luftstrømme, indtryk mod huden, følelser og stemninger.

Ind imellem nutidige intense splitsekunders genoplevelse.

Lovlige, forbudte, farlige og tryghedsgivende landskaber.

Erindringerne er under indtryk af et tidsfilter, der bearbejder fremtrædelsesformen. Farver træder frem eller tilbage, personer forsvinder ud af billedet.

Tiden fremtræder også gennem aktiviteter og materialer, der var tidstypiske, ligesom tidens tand spiller ind."

(foreløbigt udkast til mit oplæg)

Kunsttur til København

I sidste uge var vi - de studerende fra basisuddannelsen på Kunstakademiet - på kunstkig i København.
Størst udbytte og inspiration fandt jeg på Statens Museum for Kunst og Den Frie. Gallerierne, dem jeg nåede at se, var mere lala.
Parkmuseerne i København har for tiden temaudstilling om blomster. 
Fascinerende skønhed og teknik.

På Den Fri er der bl.a. udstilling af spændende landskaber.



2 kommentarer:

  1. Dejligt "foreløbigt" oplæg og skønt billede (og farver) fra Vesterhavet - regner med det er dig, der er på billedet :)

    SvarSlet
  2. Tak.
    Det er nemlig mig :-)
    Farverne er min tilføjelse - via Photoshop - da tidens billeder blev taget sort/hvide.

    SvarSlet